Kom til 1. maj!

FOA Århus fejrer 1. maj fra morgenstunden. Alle medlemmer, deres børn og øvrige pårørende er meget velkomne på dagen, hvor lønmodtagerne traditionelt fester for de resultater, de har opnået og vurderer den aktuelle situation og fremtidens opgaver.

1. maj i FOA Århus

Fagforeningens 1. maj-arrangementet begynder kl. 9.00 i afdelingens lokaler på Christian X’ Vej 56-58, hvor der er morgenmad med rundstykker, kaffe, the og morgenbitter. Der vil også være taler, sang, musik, børnehjørne og senere på formiddagen pølser, sodavand og fadøl. Talerne er LO Århus’ formand Anders Munk og FOA Århus formand Kirsten Normann Andersen.

1. maj 2012Der er bustransport, så deltagerne kan tilslutte sig den fælles 1. maj-demonstration, som LO Århus og FTF Region Midtjylland arrangerer. Den begynder på Rådhuspladsen kl. 12, og herfra bevæger 1. maj-optoget sig til Tangkrogen, hvor arrangementet fortsætter kl. 14, og hvor FOA har et telt. Der er talere og musik begge steder, og på Tangkrogen er der også Børneland, Cirkus Tværs, Ungdomstelt, Ældrehjørne og meget andet.

I Odder holder LOkal Odder 1. maj-møde fra kl. 8.30 til 12.30 i ”Pakhuset”, der ligger ved Banegården. Her byder formanden for LOkal Odder, FOA Århus’ næstformand Inge Jensen Pedersen, velkommen til arrangementet, hvor blandt andre folketingsmedlemmerne Kirsten Brosbøll (S) og Jonas Dahl (SF) taler, og hvor Kaj Folkesanger står for musikken.

På Samsø er det LO Samsø, Socialdemokraterne, SF og Enhedslisten, der arrangerer 1. maj. Det foregår fra kl. 14.30 til 17.30 på Borgerforeningspladsen, Strandvejen i Ballen. Også her er der musik, underholdning og taler.

Se mere om 1. maj-arrangementerne:
Århus
Odder