Høring om SMS-sag

Kranførerne på Århus Havn, 3F Århus Rymarken og SAA, Samarbejdet Arbejdere og Akademikere, afholder nu en høring, der handler om den såkaldte SMS-sag.

Her blev tre kranførere på den kommunalt ejede Århus Havn bortvist, efter havnens ledelse havde læst deres private SMS’er på nogle mobiltelefoner, som havnen havde udleveret til kranførerne, der også måtte bruge telefonerne privat.

Sagen har således direkte betydning for de mange, blandt andre FOA Århus-medlemmer, som Århus Kommune har udstyret med mobiltelefoner. FOA Århus har derfor også rejst sagen overfor Århus Kommune og ønsker svar på, om de ansatte fremover kan forvente, at kommunen vil tjekke deres private SMS’er. Telefonerne er ikke gratis for de ansatte, der betaler for dem over skatten.

FOA Århus formand Kirsten Normann Andersen deltager i høringen sammen med blandt andre advokat Bjarne Overmark, forfatter Rune Engelbreth Larsen, folketingsmedlemmerne Bjarne Laustsen fra Socialdemokraterne og Christian Juhl fra Enhedslisten, psykolog Henrik Rosenstjerne samt næstformand Lone Skov Hansen fra 3F Århus Rymarken.

Høringen bliver holdt lørdag d. 13. april fra kl. 13-17 hos 3F Århus Rymarken, Rymarken 4, 8210 Århus V.

Interesserede må gerne tilmelde sig hos 3F Rymarken; enten på mail: kirsten.dettling@3f.dk eller på telefon: 88 92 66 05 og kan læse mere om arrangement her.