Lær at bruge internet og e-mail

FOA Århus-medlemmer kan nu få et gratis kursus, hvor de lærer at søge oplysninger og handle på nettet samt at bruge e-mails og Nem-ID.

Kursusdeltagerne bliver præsenteret for, hvordan de kan bruge Internet Explorer, når de går på nettet, og de lærer, hvordan de kan søge præcist efter de oplysninger, de har brug for.

Kurset indeholder en masse praktiske øvelser, hvor deltagerne oplever, hvordan de kan bruge nettet og for eksempel finde billige flyrejser, madopskrifter, og oplysninger om biograffilm. De lærer også, hvordan man handler på nettet og bruger Nem-ID, når man skal kommunikere med blandt andre offentlige myndigheder.

Endelig får deltagerne en viden om, hvordan de opretter og bruger en Google-konto til blandt andet mail og kalender, samt hvordan de sender og modtager mails og vedhæfter filer.

Kurset foregår over tre onsdagsaftener, nemlig d. 3. april, 10. april og 17. april 2013, alle tre dage fra kl 17.30 til 20.30. Det bliver holdt i FOA Århus’ lokaler på Christian X's Vej 56-58 i Viby.

Tilmeldingsfristen er onsdag d. 27. marts 2013, og tilmelding kan ske her.