Lær IT for begyndere

FOA Århus tilbyder nu et gratis IT-kursus til medlemmer, der ikke har erfaring med at bruge en PC eller kun ved meget lidt om det.

Her vil interesserede blive introduceret til PC’en og styresystemet Windows. Deltagerne vil også lære grundfunktionerne i programmet Word, så de for eksempel kan opsætte breve, indbydelser eller en sang.

Endelig giver kurset et kendskab til billedbehandlingsprogrammet Picasa. Deltagerne lærer blandt andet at fjerne røde øjne, justere farver, sætte billederne ind i Word, holde styr på billeder i albums og udgive et Web-album med familiebilleder, så deres familie og venner kan se dem på nettet. Deltagerne vil også på kursets første dage lære, hvordan de overfører fotos til en USB-nøgle, så de kan medbringe egne fotos.

Der er tale om et fire-dages kursus, der foregår om formiddagen 25/2 og 26/2 2013 samt 4/3 og 5/3 2013, alle dage fra kl. 8.30 til 12.15. Kurset bliver holdt i FOA Århus’ lokaler på Christian X’s Vej 56-58 i Viby.

Tilmelding skal senest ske 15/2 2013 og kan ske her.