Ekstraordinær generalforsamling i FOA Århus 1. september

Kirsten Normann Andersen stopper som formand i FOA Århus, fordi hun skal være folketingsmedlem for SF. Det kan betyde flere ændringer i afdelingens ledelse.

FOA Århus holder ekstraordinær generalforsamling 1. september, fordi Kirsten Normann Andersen forlader formandsposten, efter hun er blevet folketingsmedlem for SF. Ved sidste folketingsvalg blev hun valgt som partiets 1. suppleant i Østjyllands Storkreds, og hun har sagt ja til at afløse kredsens ene SF-repræsentant Jonas Dahl. Han forlader folketinget for at blive hospitalsdirektør i Randers.

FOA Århus afdelingsbestyrelse peger på afdelingens nuværende næstformand Inge Jensen Pedersen som ny formand og Pædagogisk Sektors nuværende formand Mette Fuglsig Schjødt som ny næstformand i afdelingen.

Hvis Mette Fuglsig Schjødt bliver valgt som næstformand, bliver der umiddelbart efter afdelingens generalforsamling afholdt et ekstraordinært årsmøde i Pædagogisk Sektor, som jo så skal have ny formand. På nuværende tidspunkt opstiller Helle Elmstrøm Jensen, sektornæstformand og dagplejer samt Jack Hougaard Kristensen, FTR for pædagogiske assistenter og pædagogmedhjælpere til posten.

Til alle poster kan nye kandidater melde sig på banen. FOA Århus skal senest 2. august 2016 have modtaget kandidatforslag til posterne som afdelingens formand og næstformand samt sektorformand for Pædagogisk Sektor. Den oplysning bliver også formidlet i det næste nummer af Fagbladet FOA Århus, som alle medlemmer modtager midt i juni. Her vil også tidsfristen 2. august være nævnt.

Efter tidsfristen får afdelingens og Pædagogisk Sektors medlemmer besked om, hvordan situationen ser ud, og ved kampvalg får kandidaterne mulighed for at præsentere sig selv i både FOA Århus elektroniske nyhedsbrev og i et almindeligt et brev, som bliver sendt direkte til medlemmerne.