FOA Århus går ”all-in” på 12. maj
FOA Århus formand Kirsten Normann Andersen opfordrer til omfattende protester mod regeringens omprioriteringsbidrag.

FOA Århus går ”all-in” på 12. maj

FOA Århus sætter alle sejl til for at gøre 12. maj 2016 til en så stor protest mod omprioriteringsbidraget, at regeringen dropper det.

- FOA-medlemmerne løber hurtigere og hurtigere, og alligevel får de sværere og sværere ved at gøre deres arbejde ordentligt. Det bliver ikke bedre, så længe regeringen snupper en procent af kommunernes økonomi i omprioriteringsbidrag, så det skal vi have afskaffet, forklarer FOA Århus formand Kirsten Normann Andersen.

Fagforeningens bestyrelse har besluttet, at FOA Århus skal gøre en stor indsats for, at protesterne mod omprioriteringsbidraget bliver massive. Allerede 4. maj samler fagforeningen derfor sektor- og klubbestyrelsesmedlemmer til en aktivistdag, hvor der bliver lagt planer for aktiviteter, der vil foregå både op til 12. maj og på selve demonstrationsdagen.

Protesterne 12. maj er landsdækkende, og FOA Århus formand tror på, at de kan give resultater.

- Vi er rigtig mange, som vil have, at regeringen dropper omprioriteringsbidraget. Og vi skal huske, at der er tale om en svag mindretalsregering, som er internt splittet, vurderer Kirsten Normann Andersen.

Der må ikke forekomme arbejdsnedlæggelser i forbindelse med 12. maj-aktiviteterne.

Hold løbende øje med 12. maj-aktiviteterne på forsiden af FOA Århus hjemmeside.
Hold løbende øje med 12. maj-aktiviteterne på Facebook her.