Protestér mod kommunale besparelser

”Århus mod Velfærdsforringelser” arrangerer demonstration mod kommunale besparelser onsdag d. 20. januar. FOA Århus opfordrer medlemmerne til at deltage.

FOA Århus opfordrer til, at medlemmerne protesterer mod kommunale nedskæringer, når Århus Byråd onsdag d. 20. januar behandler det sparekatalog, som Århus Kommunes direktører har lavet. ”Århus mod Velfærdsforringelser arrangerer en demonstration, som begynder kl. 18.30 på Rådhuspladsen; her taler afdelingsformand Kirsten Normann Andersen. Selve byrådsmødet begynder kl. 19.

Sparekataloget foreslår blandt andet, at børn skal skifte institutionstype tidligere, så eksempelvis vuggestuebørn skal tidligere i børnehave. På ældreområdet lægger sparekataloget op til flere udliciteringer, og at kommunen skal bruge penge på eksterne konsulenter, som skal gennemgå arbejdsgange.

Der må ikke forekomme arbejdsnedlæggelser i forbindelse med FOA-medlemmers deltagelse i demonstrationen.

Læs mere om demonstrationen her.
Du kan også læse om demonstrationen på Facebook her.