Jule- og Nytårshilsen fra din formand

Kære alle

December er kommet - årets sidste måned. Og lige om lidt er det jul og nytår igen.

2022 er gået hurtigt og har budt på mange hændelser, som ingen kunne have forudset, da vi tog hul på det nye år.

Corona har ikke sluppet sit tag i os, men langt flere er blevet vaccineret og en del også både 3. og 4. gang – så vi må håbe på, at vi ikke ser en stor stigning af smittede hen over julen og ind i det nye år. Og at man som smittet slipper med mindre og færre symptomer end mange, der blev ramt før jul sidste december.

Krigen i Ukraine påvirker desværre ikke kun borgerne i Ukraine men også os herhjemme i Danmark. Næsten alle varer er blevet dyrere, og det er priserne på el, vand og varme også. Det kan ses mange steder, idet man også i det offentlige har valgt at spare på juledekoration/belysning, der ellers er med til at lyse lidt op her i den mørke vintertid.

Vi har en del gule selvlysende refleksveste i KLS, som I er velkomne til at komme ind i afdelingens åbningstid og hente et par stykker af gratis – så I kan blive set, når I færdes ude i trafikken i den mørke vintertid.

Så pas på jer selv og hinanden!  Og så må vi håbe på, at vi snart går lysere tider i møde ……..både i forhold til dagslyset såvel som i forhold til krisen der kradser, og krigen der udfolder sig ikke så langt fra Danmark.

Jeg ønsker jer alle nogle gode og fredfyldte fridage i forbindelse med julen og håber på, at I alle må komme godt ind i det nye år.

Godt nytår 2023 lige om lidt.

Mimi Bargejani

FOA/KLS