Ekstra penge til nogle ansatte i Regionen - Udmøntning af Vinterpakken

Kære alle

Regeringen har tidligere i år besluttet, at der skulle gives ekstra penge til visse grupper af ansatte på regionsområdet. Det har betydet, at nogle har fået en ekstra portion penge med deres løn i januar eller februar måned.

Det har desværre ikke været muligt for de faglige organisationer at få indflydelse på, hvem der skulle være omfattet af disse ekstra penge, idet arbejdsgiverne har fastholdt, at de ville have den sidste indflydelse på, hvem der skulle have del i disse ekstra penge.

Det drejer sig om to forskellige beløb, der udmøntes ad to omgange. Og det er arbejdsgiver og lederne, der alene har besluttet, hvem der skal have disse ekstra penge.

I og med at vi som faglige organisationer ikke har haft nogen indflydelse på, hvem arbejdsgiver og lederne har valgt tildele disse penge, så er aftalen også, at lederne skal forklare jer der ikke har fået del i disse penge, hvorfor I ikke har det.

Det er desværre ikke os i fagforeningen eller vores tillidsvalgte, der har besluttet hvem pengene skal gå til - og derfor har vi ingen indflydelse haft på beslutningen.

Vi har fået en del henvendelser fra utilfredse medlemmer, og vi finder det også utilfredsstillende, at lederne ikke har levet op til deres del af opgaven: nemlig at informere om, hvorfor man som medarbejder ikke er indstillet til ekstra penge i denne omgang. Jeg håber på, at I der er utilfredse med beslutningerne, som er taget ude hos ledelsen – kan forstå, at det kan vi desværre ikke som fagforening eller som tillidsvalgt stilles til regnskab for.

Vi kan meget - men desværre ikke alt!

Mimi Bargejani