KLS kan ikke være behjælpelig med sag, som er opstået før medlemskab
Kære alle
De af jer som hjælper en kollega, et familiemedlem o.a. med at blive medlem her hos os i fagforeningen FOA/KLS – skal huske at fortælle det nye medlem, at FOA/KLS desværre ikke kan være behjælpelig med en sag, som er opstået før medlemskab. Dette er uanset hvilken type sag, det drejer sig om.
Vi oplever desværre jævnligt at nogen melder sig ind, efter der er opstået et behov for hjælp. Og sådan en sag er vi desværre nødsaget til at afvise at hjælpe med. Det svarer lidt til, at man som husejer vil tegne en brandforsikring efter at huset er brændt. Det vil forsikringsselskabet også afvise at hjælpe med.
Og på samme måde er vi altså også i FOA/KLS nødt til at sige til nye medlemmer - der først melder sig ind, når der er opstået et behov for hjælp- at vi desværre ikke kan hjælpe med en allerede opstået sag - dette gælder uanset om det drejer sig om en arbejdsskadesag, løntjek, indkaldelse til tjenstlige samtaler m.m.
Vi hjælper rigtig gerne med det der måtte opstå/komme fremadrettet, efter medlemskab. Men vi kan ikke forsvare at bruge mange ressourcer på en sag, der er opstået før medlemskabet af FOA/KLS.