Hvem sidder med hvilke opgaver i KLS?

Kære alle,

Som I måske har bemærket, har der været en del udskiftning af personale i KLS de sidste par år, men det hører forhåbentlig fortiden til.

Sidste år fik vi fire nye kollegaer. Yee-Ching blev ansat pr. 01.03.24, og Emma, John og Kamila blev ansat den 21.11.24. Alle fire er faldet godt til og er ved at få godt greb om de mange forskellige typer opgaver, der lander i KLS.

Lige nu er følgende medarbejdere ansat i KLS udover mig selv. Nedenfor har jeg beskrevet nogle af de mange opgaver, de hver især arbejder med:

  • Marianne er vores opmåler og arbejder blandt andet med fysfondsansøgninger. Hun sagsbehandler også vores funktionspostkasse og varetager telefonvagten, hvorfor hun kan hjælpe med at besvare mange af de spørgsmål, der kommer via disse kanaler.

  • Mette deltager også i telefonvagten. Derudover registrerer hun vores tillidsrepræsentanter (TR) og arbejdsmiljørepræsentanter (AMR) samt håndterer forskellige administrative opgaver, såsom journalisering af arbejdspladsdata. Mette er her tre dage om ugen.

  • Dorte er vores sekretær og sørger for at koordinere vores mange møder og kursustilbud. Hun står også for udsendelsen af nyhedsbreve til medlemmerne. Fra 01.02.25 vil hun have en fire-dages arbejdsuge.

  • Hans er socialrådgiver og arbejder især med fastholdelse, førtidspension og sociale sager. Pr. 01.12.24 er han gået ned i tid og har nu en tre-dages arbejdsuge.

  • Emma er vores anden socialrådgiver og håndterer de opgaver, Hans ikke længere har tid til. Hun er også faglig konsulent og varetager blandt andet fastholdelsessamtaler med arbejdsgivere, samtaler med jobcentret, mindre løntjek-sager og tjenstlige samtaler. Emma deltager desuden i telefonvagten og funktionspostkassen.

  • Kamila er faglig konsulent og deltager i både telefonvagt og funktionspostkassen. Hun håndterer blandt andet sager vedrørende opsigelser, tjenstlige samtaler, lønforhandlinger (både lokalløn og ved nyansættelse) samt spørgsmål om barsel og fravær af familiemæssige årsager.

  • John er også faglig konsulent og deltager i telefonvagt og funktionspostkassen. Han arbejder med opsigelser, bortvisninger, tjenstlige samtaler, lønforhandlinger og ferie-relaterede spørgsmål. Derudover varetager han vores hjemmeside og Facebook-side.

  • Yee-Ching er arbejdsmiljøkonsulent og underviser i fagforeningsforhold. Hun afholder arbejdsmiljønetværk for vores AMR’er og fungerer også som faglig konsulent. Hun håndterer sager om opsigelser, tjenstlige samtaler, lønforhandlinger og arbejdsmiljøspørgsmål samt deltager i telefonvagt og funktionspostkassen.

  • Liselotte er medlemshverver og har til opgave at kontakte potentielle medlemmer og informere om fordelene ved et medlemskab. Hun arbejder ti timer om ugen og kan tilrettelægge sine timer fleksibelt. Derudover underviser hun elever på Gladsaxe TEC i ”Den danske model” for at give dem et indblik i fagforeningernes betydning for arbejdsmarkedet.

  • Connie er vores ekspert i døgnarbejdstid og laver blandt andet vejledninger til nyhedsbreve om rettigheder i forbindelse med helligdage som påske og jul. Hun arbejder også med IT-systemer, der sikrer korrekt journalisering af sager og henvendelser. Connie er desværre langtidssygemeldt og arbejder derfor kun delvist.

Jeg selv arbejder med en bred vifte af medlemssager og deltager i mange møder – både i forbundet og med arbejdsgivere. Jeg underviser og sparrer med de tillidsvalgte, forhandler forskellige aftaler og meget mere. Derfor kan jeg være svær at træffe telefonisk. Hvis du har en sag, som jeg ikke allerede er involveret i, er det bedst at ringe til afdelingen i vores telefontid. Her vil en af mine kollegaer tage din sag og sørge for, at den bliver behandlet af den medarbejder, der har bedst tid og erfaring med sagstypen. Hvis nødvendigt, kan de også få sparring fra mig eller andre.

Du kan også sende en mail til vores funktionspostkasse eller skrive via den digitale postkasse under Mit FOA.

Vores telefontider:

  • Mandag og onsdag: kl. 9-15
  • Fredag: kl. 9-13
  • Tirsdag og torsdag: Lukket for telefoniske henvendelser

Funktionspostkassen sagsbehandles mandag – fredag kl. 9-15 (torsdag til kl. 16.00). Send gerne lønsedler direkte fra din e-Boks for sikker afsendelse, hvis det er nødvendigt.

Den digitale postkasse sagsbehandles i samme tidsrum som funktionspostkassen: FOA digital postkasse