Pia Nørgaard - Gitte Pugh - Vita Schmith og Ann-Pia Bech
Øverst: Pia Nørgaard - Gitte Pugh - Nederst: Vita Schmith og Ann-Pia Bech

Netværk for ledige FOA-medlemmer

Fire FOA-medlemmer har fået den gode idé at lave en jobcafé for ledige. At være ledig er surt - af flere grunde. Ikke alene mister man en indtægt, man risikerer også hurtigt at miste sit professionelle netværk eller måske slet ikke få ét.

Formålet med caféen er at skabe rum for et netværk med andre ledige som også søger job. -Vi skal være en støtte for hinanden, så hverdagen bliver meningsfyldt også selvom vi er arbejdsløse, understreger Gitte Pugh, som er en af initiativtagerne. Vita Schmith fra initiativgruppen fortæller også, at det er vigtigt at komme ud blandt andre voksne. De er enige om at det er altafgørende at få inspiration til den næste ansøgning eller det næste uopfordrede møde på en arbejdsplads. I jobcaféen håber de på at kunne inspirere hinanden ved at fortælle om de initiativer, som de hver i sær hører om.

Meld dig og mød op
FOA Aalborgs næstformand Pia Pedersen roser deres initiativ og melder at FOA Aalborg er klar til at støtte deres netværk samt selvfølgelig deres jagt på job og timer. FOA stiller lokaler til rådighed og vil være med til at skabe rammerne for et netværk, men uden deltagere går det ikke og derfor opfordrer Pia Pedersen alle ledige til at møde andre kolleger i samme situation. FOA er ikke initiativtager, men vil meget gerne være med til at inspirere og motivere FOAs medlemmer.

Se datoer og tilmeld dig her

Initiativgruppe håber at se dig!

Gitte Pugh, Vita Schmith, Pia Nørgaard og Ann-Pia Bech