Jan Jensen og Peter Ottosen – sektorformænd i FOA Aalborg, Østerport 2, Aalborg.
Hit med løn, feriepenge og pension - FOAs medlemmer har også regninger som skal betales!

FOA: Tag ansvar og find en løsning for 102 ansatte

Læserbrev sendt til Nordjyske 10. juni 2015

Det hedder Lønmodtagernes Garantifond... (LG), men hvor megen garanti kan fonden præstere, når FOAs medlemmer fortsat mangler mindst én månedsløn her tre måneder efter Kærkommens konkurs? Uenighed mellem Aalborg Kommune og LG gør nu 102 tidligere ansatte til uskyldige ofre for uenighed mellem de to parter.

Det er en helt igennem uacceptabel situation for ansatte som blot har passet deres job. Her ser vi bagsiden af det, som flere politikere ser som en snuptagsløsning på kommunernes trængte økonomi. Fritvalgsfirmaernes underbudspolitik er en nem udvej, men ifølge FOA er det en uholdbar vej.

Politikerne i Aalborg Kommune beslutter i første omgang at udlicitere offentlige opgaver til en anden aktør – her Kærkommen. Det private firma går konkurs, og nu er de ansatte endt som ofre, fordi ingen vil tage ansvar. Aalborg Kommune må betale prisen og for alt i verden holde vores kolleger skadesløse!

Hit med løn, feriepenge og pension- FOAs medlemmer har også regninger som skal betales! Hvem der retsmæssigt skal betale lønnen, kan afgøres i retten, men hold medlemmerne fri af konflikten.