Jesper Hermansen og Kristian Gaardsøe
Jesper Hermansen og Kristian Gaardsøe til den ekstraordinære generalforsamlig i Vejgaard-Hallen.

Jesper valgt til ny sektorformand i FOA Aalborg

Solid opbakning til Jesper Hermansen

Den 14. september var der ekstraordinær generalforsamling i social- og sundhedssektoren i FOA Aalborg. Valget stod mellem de tre kandidater: Torben Sejrup, Louise Dalbro og Jesper Hermansen. De fremmødte gav Jesper solid opbakning, og det betyder, at han fra den 1. oktober 2016 kommer til at stå i spidsen for de cirka 8000 FOA-medlemmer i social- og sundhedssektoren. Formand Kristian Gaardsøe byder Jesper velkommen, og glæder sig til et fortsat godt samarbejde med Jesper Hermansen og social- og sundhedssektoren.

Arbejdsmiljø og faglighed i fokus

Jesper lægger vægt på, at han vil arbejde for at sikre et godt arbejdsmiljø og desuden sætte fokus på fag og faglighed. Han ser sig selv som en engageret og målrettet person og han er klar til nye udfordringer i social- og sundhedssektoren.

Et af de emner som særligt engagerer Jesper er fagligheden, så medlemmernes kerneopgaver ikke i fremtiden vil blive løst af andre faggrupper. I øvrigt vil han arbejde for, at dokumentationsopgaver ikke tager tiden fra pleje, omsorg og serviceopgaver. Desuden vil den nye sektorformand arbejde for, at ingen skal være i tvivl om, hvilke kompetencer FOAs medlemmer har. ”Vi skal tilbage til udgangspunktet, hvor vi kan se os selv i øjnene og yde den service og de kerneopgaver, der er grunden til vi har valgt vores fag,” understreger sektorformanden.

Ytringsfrihed er vigtig

Efter Jespers overbevisning skal FOA gå forrest sammen med medlemmerne i kampen om bedre arbejdsforhold på arbejdspladserne. Der er også vigtigt for den nye sektorformand, at få sat fokus på ytringsfriheden, så medarbejderne kan fortælle om forhold på arbejdspladsen uden at frygte for ansættelsen og uden at blive irettesat, siger Jesper Hermansen.

Baggrund

Jesper Hermansen kommer fra et job som portør på Aalborg Universitetshospital, og siden 2013 har han været lokal tillidsrepræsentant på Afsnit Syd. Derudover har han været valgt som fællestillidsrepræsentant for portørerne på Afsnit Syd, Nord, Hobro og Farsø. Tidligere har han været i forsvaret gennem 3 år.

Lagt på den 16.09.2016