Fuld af kærlighed
Foto: FH

Gratis biografforestillinger sætter fokus på alkoholmisbrug og pårørendes udfordringer

Fagbevægelsens Hovedorganisation i Nordjylland inviterer jer til et rørende og inspirerende biografarrangement for medlemmer af FH-fagforeninger. Kom med til en gratis visning af den anmelderroste film “Fuld af kærlighed” af Christina Rosendahl, hvor vi sætter fokus på afhængighed og hvordan misbrug påvirker pårørende – både i familien og på arbejdspladsen. (Aalborg er desværre udsolgt)

Hvorfor er dette vigtigt?
Alkoholmisbrug er et alvorligt problem i dagens Danmark, som påvirker mange familier og arbejdspladser. Ved at sætte fokus på dette emne, ønsker vi at skabe større bevidsthed og forståelse for de udfordringer, som pårørende står overfor. Misbrug påvirker ikke kun den enkelte, men også de mennesker, der står dem nær. Det er derfor essentielt at tale åbent om disse problemer og finde måder at støtte hinanden på.

Om arrangementet
Vi viser filmen “Fuld af kærlighed”, som følger en familie, der kæmper med faderens alkoholmisbrug. Efter filmen vil Christina Bredahl Frederiksen fra Tjele Dare to Care holde et oplæg om forskellige former for afhængighed, misbrugets påvirkning på omgivelserne, og hvordan man som arbejdsplads kan forebygge og håndtere misbrug gennem en aktiv misbrugspolitik. Der vil også blive givet redskaber til, hvordan man som kollega kan støtte en kollega med et misbrug.

Efter film og oplæg vil der være mulighed for at drøfte dagens emner, mens der serveres sandwich og vand.

Tid & Sted

• Mandag d. 7/10: Aalborg Biffen (Nordkraft), Teglgaards Plads 1, Aalborg, kl. 17 - 20 (UDSOLGT)
  • Tirsdag d. 8/10: MovieHouse Hjørring, Åstrupvej 8, Hjørring, kl. 17 - 20
  • Onsdag d. 9/10: Kino 123 Thisted, Håndværker Torv 11, Thisted, kl. 17 - 20
  • Torsdag d. 10/10: Aars Teater Bio, Himmerlandsgade 67, Aars, kl. 17 – 20

𝗧𝗶𝗹𝗺𝗲𝗹𝗱 𝗱𝗶𝗴 𝗵𝗲𝗿

Trailer til filmen: https://youtu.be/UALVgBxCvno?si=MlnbyGU9Ar4kr4yY

Om Danmarks Mentale Sundhedsdag

Dette arrangement holdes i forbindelse med Danmarks Mentale Sundhedsdag, inspireret af WHO’s World Mental Health Day, som markeres årligt den 10. oktober. Vi håber at se så mange af jeres medlemmer som muligt til dette vigtige arrangement, som sætter fokus på et alvorligt problem, der berører mange af os.