Dagplejer - Lene Amling
Lene siger, at udsigten fra båden er fantastisk, og de har nydt roen uden at blive forstyrret.
Foto: Inge-Marie Krøier samt Lene Amling

FOA-husbåd i Grenå: Det bedste alternativ til et krydstogt

Lene Amling, pædagogisk assistent og dagplejer, og hendes mand har tilbragt deres bryllupsdag på en husbåd i Grenå de sidste to år. Lene beskriver det som en dejlig måde at fejre dagen på. Hun siger, at udsigten fra båden er fantastisk, og de har nydt roen uden at blive forstyrret.

FOA-fordele
Lene blev opmærksom på husbåden gennem en notits i FOA-bladet og oprettede sig som bruger af siden Book Hus, da hun er medlem af FOA* og har forsikringer hos TJM. Første gang fik hun hjælp til booking, men anden gang var det nemt at gøre det selv. Tilbuddet er et af flere tilbud og gælder selvfølgelig alle FOA Nordjyllands medlemmer, der blot har en enkelt forsikring hos TJM.

Vejrguderne var med dem
I år tilbragte de pinseweekenden på husbåden, som er udstyret med alt, hvad man behøver for seks personer, inklusive krydderier og håndklæder. De havde næsten ikke brug for at medbringe noget. Der var endda øl og sodavand i køleskabet som en ekstra service, og det eneste de skulle gøre, var at efterlade det samme antal, da de tog afsted.

Husbåden befinder sig i hjertet af Grenå, med kun en kilometer til nærmeste indkøb og et stenkast fra Kattegatcentret. Vejrguderne var med dem, og lystbådehavnens rolige atmosfære var den ideelle kulisse for en afslappende weekend. De fik endda mulighed for at købe friske rødspætter fra en fiskekutter.

Booking og vedligehold
Lene har dog et forslag til forbedring: muligheden for at booke husbåden i weekender mere end otte uger i forvejen. Hun understreger også vigtigheden af vedligeholdelse, så husbåden forbliver i topstand for fremtidige lejere – et knirkende dørhængsel eller rust på havemøblerne bør ikke overskygge den ellers idylliske oplevelse.

Ønsker flere FOA-tilbud
Lene har tidligere benyttet sig af FOA-rabatter på andre aktiviteter, som fx sæsonkort til Fårup Sommerland, og hun har deltaget i kurser for pædagogisk personale. Hun mener dog, at FOA Nordjylland kunne tilbyde mere for dagplejere og pædagogisk personale, og hun efterlyser flere kreative og faglige muligheder via fagforeningen.
Det kan være
hårdt at fastholde kreativiteten dag efter dag, og derfor kan det være afgørende at få ny inspiration. I Nibe, hvor Lene bor, er dagplejerne heldigvis kreative ildsjæle. De har senest søgt midler til tørklæder, som de bruger til projekt Sangglad Mini, da Lene er certificeret Sangglad Mini musik dagplejer.

______________

Du er medlem af FOA Nordjylland, FOA 1, FOA LFS, FOA Roskilde, FOA Vestsjælland, FOA Vest, FOA Aarhus, FOA Frederikshavn, FOA Vendsyssel eller FOA Midt (andre FOA afdelingers medlemmernes har ikke adgang). Du har forsikring i TJM Forsikring, forsikringspolice nr. skal oplyses.