Løntjek
Ved at indsamle detaljerede oplysninger om din arbejdstid, lønsedler og ansættelsesvilkår, kan vi effektivt tjekke for fejl og mangler.

Løntjek: Sammen sikrer vi retfærdig løn

Kære medlem!
I FOA Nordjylland er vi dedikerede til at sikre, at din løn afspejler dit hårde arbejde og overenskomstmæssige rettigheder. For at gøre det effektivt, har vi brug for din hjælp.

Når du udfylder vores løntjekskema giver du os de nødvendige oplysninger til præcist at analysere din lønseddel. Det vigtigste er, at du udfylder opgørelsesperiode og/normperiode. Det er afgørende, da det muliggør en grundig vurdering. Ved at indsamle detaljerede oplysninger om din arbejdstid, lønsedler og ansættelsesvilkår, kan vi effektivt tjekke for fejl og mangler. Tak fordi du tager dig tid til at hjælpe os med at hjælpe dig.

Arbejdsgang for løntjek i FOA Nordjylland

  1. Kontakt evt. FOA Nordjylland
  2. Udfyld tjekliste
  3. Print de nødvendige lønsedler
  4. Aflevér lønsedler og underskriv fuldmagt i FOA Nordjylland
  5. Afvent melding fra FOA Nordjylland


Tjekliste for løntjek på døgnområdet
(f.eks. SOSU-personale, portører, omsorgspædagogmedhjælpere/pædagogiske assistenter ved døgninstitutioner og husassistenter)

Generelle oplysninger:
Navn:
Cpr.nr.:
E-mail:
Mobilnummer:

Oplysninger, der SKAL* vedlægges for at vi kan lave et løntjek:
Vi laver løntjekket for maksimalt 1 år tilbage og skal derfor bruge:

  • Opgørelsesperiode/normperiode:
  • Antal uger:
  • Startdato:
  • Slutdato:
  • Lønsedler for perioden
  • Arbejdstidsopgørelse for perioden
  • Saldoopgørelse for perioden
  • Ansættelseskontrakt
  • Lokalaftaler, f.eks. bytning af vagter, nedsat hviletid, time-for-timebetaling
  • Hvis din erfaringsdato skal tjekkes, SKAL vi have dokumentation for alle dine ansættelser og ophør.
  • Hvis du har været ansat flere steder, SKAL du vedlægge dokumentation for alle ansættelser.

  • Er der konkrete fejl/mangler vi skal undersøge:


Hvis du vælger at sende tjeklisten elektronisk er det vigtigt, at du sender det via MitFOA:

MitFOA