Digitalt årsmøde i Vesthimmerland.
Billede fra digitalt årsmøde i Vesthimmerlands Kommune den 4. februar 2021.

Lokalt valgte klar til repræsentantskabet

Den gode nyhed er, at alle årsmøder for nylig er afsluttet, og at alle pladser denne gang er blevet besat - det gælder både pladserne i kommunerne og i regionen. Repræsentanterne vil blive præsenteret i forbindelse med den digitale generalforsamling som holdes 20. april 2021.

Nøjagtig som i 2018 er der i 2021 holdt årsmøder, hvor man har valgt repræsentanter forud for selve generalforsamlingen. Antallet af repræsentanter afspejler det antal medlemmer der er i en kommune – eksempelvis giver det 8 pladser i Aalborg Kommune, 3 pladser i kommunerne Morsø, Jammerbugt, Rebild, Vesthimmerland og Thisted samt 5 pladser i Region Nordjylland.

Præsenteres forud for generalforsamlingen
Denne gang har repræsentantskabet også truffet den beslutning, at andre sektorer kan overtage ledige pladser, hvis der mangler tillidsvalgte på et bestemt område. Det gælder eksempelvis i Jammerbugt Kommune, hvor der ikke er tillidsrepræsentanter på serviceområdet.

Navnene på de enkelte repræsentanter vil blive præsenteret på det tidspunkt, hvor alle har givet FOA Nordjylland lov til at offentliggøre fx navn og foto (samtykke).

Valg til både netværksledelse og repræsentantskab
Ved samtlige årsmøder i netværkene var der stor interesse fra de valgbare tillidsvalgte til at stille op, og der skete både nyvalg og genvalg til repræsentantskabet. Der var også valg til de lokale netværksledelser og fra FOA Nordjylland lyder et stort tillykke til alle som er valgt. Nedenfor kan du se, hvor mange der er blevet valgt til både netværksledelse samt repræsentantskab:

• 26. januar 2021 – Thisted kommunenetværk – 6 blev valgt til netværksledelsen – De 3 pladser i repræsentantskabet blev besat

• 26. januar 2021 – Rebild kommunenetværk – 4 blev valgt til netværksledelsen (der sidder i alt 5 i netværksledelsen) – De 3 pladser i repræsentantskabet blev besat

• 27. januar 2021 – Jammerbugt kommunenetværk – 5 blev valgt til netværksledelsen – De 3 pladser i repræsentantskabet blev besat

• 28. januar 2021 – Aalborg kommunenetværk - 5 blev valgt til netværksledelsen – De 8 pladser i repræsentantskabet blev besat

• 04. februar 2021 – Vesthimmerland kommunenetværk – 3 ordinære + 1 suppleant blev valgt til netværksledelsen - De 3 pladser i repræsentantskabet blev besat

• 03. marts 2021 – Regionsnetværket i FOA Nordjylland – 4 blev valgt til netværksledelsen - De 5 pladser i repræsentantskabet blev besat

• 04. marts 2021 – Morsø kommunenetværk - 5 blev valgt til netværksledelsen – De 3 pladser i repræsentantskabet blev besat