Mandags Nyt uge 44

Denne uge står på forberedelse af vores kampagne om rigtig løn

Denne kampagne er en del af OK kampagnen, som vi har sammen med andre forbund. Rigtig løn er desværre ikke noget alle får. Det viser sig nemlig, at temmelig mange af os ikke tjekker vores lønsedler.

Når FOA Nordsjælland laver løntjek, så finder vi tit fejl, og mange har fået udbetalt forkert løn rigtig længe. Det kan dreje sig om manglende feriepenge, manglende pensionsindbetaling, for lidt udbetaling af timer eller at lønnen er forkert i forhold til, hvor længe pågældende har været ansat på arbejdsmarkedet.

Det problem er det samme, uanset om du arbejder indenfor det private eller det offentlige område. I sidste ende kan det betyde, at du har penge til gode hos din arbejdsgiver.

I FOA Nordsjælland skal vi opfordre dig til, at du tjekker din lønseddel hver måned. Og har du brug for hjælp til det, står både de lokale tillidsrepræsentanter og afdelingen klar til at hjælpe.

Du kan evt. spørge din tillidsrepræsentant, om der kan laves et løntjek, hvor FOA Nordsjælland kommer på arbejdspladsbesøg eller du kan kontakte afdelingen. Sammen finder vi så ud af, hvad vi kan gøre for dig og din arbejdsplads.

I denne uge kåres årets praktiksted. Det offentliggøres i løbet af ugen, fordi det for arbejdspladserne ikke er kendt lige nu, men følg med på afdelingens facebookside.

Det er så vigtigt for vores elever og arbejdspladser, at det er et sted mange er glade for at være praktikant på, men også vigtigt da eleverne bliver klædt godt på i forhold til deres fremtidige arbejdsliv som uddannet.

Rigtig god uge til alle.

På vegne af FOA Nordsjælland

Lene Lindberg