Mandags Nyt uge 26

Mange af jer har sikkert stemt og fulgt med i valgkampen...

Danmark skal have en ny regering, derfor vil vi sige held og lykke til Danmarks første kvindelige statsminister Helle Thorning.

Det en god oplevelse at opleve at på 100 årsdagen for kvindernes valgret, ja da var det med en kvinde ved roret. Vi ønsker derfor Helle held og lykke i fremtiden.

Så vil vi også sige tillykke til Dansk Folkeparti, de fik en stor sejr. Jeg vil tro at også blandt FOA's medlemmer er der nogen der er tilfredse.

Derfor vil vi håbe, at vi ser et parti der vil tage ansvar og komme i regering, hvor de så som de har lovet sikrer, at der ikke kommer nulvækst i den offentlige sektor. Således at vi ikke ser en offentlig sektor som ikke er i stand til at levere den fælles velfærd, som alle får brug for gennem livet.

Kristian Thulesen Dahl lavede jo en klar aftale med SF som skulle sikre, at vi fik aftalt en anden form for dagpengeret samt halvering af optjeningsperioden. Det er vi på vegne af de ledige rigtige glade for. Så kom gerne hurtig i gang.

Dansk Folkeparti vil også sikre ordnede løn og arbejdsvilkår, så der ikke bliver tale om social dumpning. Det håber vi for både på ældre og børneområdet, der ses dette desværre også for det er ikke kun i byggeriet.

Så er det spændende hvordan de 3 partsforhandlinger, som Lars Løkke lovede, kommer til at se ud.

Men tillykke til det nye Folketing og god arbejdslyst - pas nu på vores velfærd og på de mennesker der har brug for hjælp.

På vegne af politisk ledelse
FOA Nordsjælland

Lene Lindberg