Det nytter at være medlem af FOA

Mellem 1 og 1,5 millioner til FOAs medlemmer

På baggrund af en anmodning fra FOA Randers om rettelse af erfaringsdato og løn, har Randers Kommune gennemgået ansættelser og løn for personalet, der var i nødberedskab under konflikten i 2008. Denne gennemgang har vist, at 664 medarbejdere opfylder kravene om tildeling af anciennitet jf. voldgift FV 2013.0072 og de vil derfor blive rettet i forhold til erfaringsdato og løn.

I første omgang vil 218 medarbejdere få en efterregulering fordi de skulle have et løntrin en måned før. Endvidere vil der ske efterregulering i tillægssatser. Alle, der modtager efterreguleringen, har modtaget denne udbetaling den 28-11-2014 på deres lønseddel.

Også for de medarbejdere, der ikke længere er ansat i Randers Kommune, vil der ske regulering.

Skønsmæssigt bliver der tale om en efterregulering på mellem 1 og 1,5 million kr. til FOAs medlemmer.

Hvis du arbejdede i nødberedskabet i Randers Kommune under konflikten i 2008 i gennemsnitlig 8 timer pr. uge og du ikke er blevet efterreguleret, er det vigtigt, at du kontakter enten kommunen eller FOA Randers, så vi kan undersøge om du har ret til efterregulering.

Inge-Lise Christensen
afdelingsformand