16,9 millioner i erstatning til FOA medlemmer

Social og arbejdsskadesteamet i FOA Randers har opgjort alle sager, der er behandlet i perioden oktober 2013 til oktober 2014.

Der er oprettet 144 nye sager og afsluttet 143. I 42 af sagerne har medlemmerne opnået ret til erstatning på et samlet beløb af 16,9 mio. kroner, heraf er de 11 mio. kroner fritaget for beskatning.

Herudover modtager 15 medlemmer en løbende erstatning på tilsammen 100.000 kr. pr. måned i arbejdsskadeserstatning. Den løbende udbetaling fortsætter indtil deres forsørgelsesgrundlag bliver afklaret. Hvis medlemmet f.eks. er i fleksjob, kan der gå op til 5 år før dette sker.

32 medlemmer har fået forlænget deres sygedagpenge, tilkendt revalidering, fleksjob eller førtidspension.
42 gange har myndighederne måtte ændre deres afgørelser som følge af vores høringssvar.

Det er et område, der bliver prioriteret højt i FOA Randers, da det ofte drejer sig om at hjælpe de allersvageste medlemmer.

”Vi er glade for, at vi kan hjælpe medlemmerne med at føre deres sag, og i mange tilfælde nå til en omgørelse af de beslutninger, som myndighederne træffer” siger Inge-Lise Christensen og fortsætter ”Der er ofte tale om meget omfattende og komplekse sager, som løber i mange år. At være syg eller kommet til skade er vanskeligt for alle og de meget lange sagsforløb er utroligt opslidende for de involverede. Derfor er det godt, når det lykkes at få sagerne afgjort til medlemmernes fordel.”

Inge-Lise Christensen, afdelingsformand – tlf. 4697 1901 – mobil 2044 4401

Senest redigeret den 07.06.2016 af Anna-Kathrine L. Hansen