Det rigtige valg
Klik på banneret og få svaret på detrigtigevalg.nu

Det rigtige valg

Velfærd skal på dagsordenen op til det kommende folketingsvalg, mener FOA. Derfor har forbundet sat gang i en kampagne, hvor du blandt andet kan teste din viden om velfærd. Se mere på detrigtigevalg.nu

Det er valgår i år, og når valgkampen først går rigtigt i gang, skal debatten om velfærd spille en central rolle, mener FOA. Derfor lancerer forbundet nu en kampagne, der sætter fokus på, hvordan det står til med velfærden i Danmark.

”Vi har været ude at besøge velfærdsmedarbejderne. Dem, der hver dag sikrer, at hverdagen for alle os andre fungerer. Og vi har besøgt dem, der er afhængig af de ydelser, vi anser som en del af velfærdsdanmark,” siger FOAs formand Dennis Kristensen.

Forbundsformand Dennis Kristensen
Klik på Dennis Kristensen og hør mere om Det rigtige valg

Gå ind på detrigtigevalg.nu
Som en del af kampagnen kan du på hjemmesiden detrigtigevalg.nu teste din viden om velfærd.

Her kan du også møde både FOA-medlemmer og borgere, der fortæller, hvordan deres hverdag er. Og du kan se, hvad et bredt udsnit af befolkningen gør sig af tanker om velfærd i dagligdagen.

”Vi ser alt for mange eksempler på, at velfærden er under pres. Det er både, når en enkelt medarbejder står alene med en meget stor gruppe børn i børnehaven. Og når en social- og sundhedsmedarbejder skal klare nattevagten på en afdeling for demente beboere alene,” siger Dennis Kristensen om baggrunden for kampagnen.

Se mere på hjemmesiden www.detrigtigevalg.nu

Lagt på den 07.05.2015