Nok er nok møde Syddjurs
55 deltagere mødet frem til debatmøde i Rønde
Foto: Karen Ø Sørensen

Nok er Nok Syddjurs

Der var en god debat, som blandt andet vedrørte FOAs arbejdsforhold i ældreplejen og daginstitutionerne i Syddjurs Kommune. Desuden blev emner som flygtninge, udlicitering og frivillige en del af debatten.

Borgmester Claus Wistoft havde et budskab til FOA om at vi også skal kæmpede for, at uligheden imellem kommunerne blev mindre.

Omkring frivillighed var Claus Wistoft udmelding: De frivillige gør et kæmpe arbejde. Det kan ikke fungere uden frivillige i Syddjurs Kommune.
Det var noget af en påstand, dog kunne Kirstine Bille, SF berolige deltagerne med, at SF ikke ville være med til at have” polifilla” frivillige; dem som lukker huller, hvor det burde være en faglært, der varetager opgaven.

Sundhed- og ældreudvalgsformand Ole Boller, S løftede sløret for hvad de 8,7 mill. kr. som Syddjurs har fået tilbageført skulle gå til: Forslagene er dog endnu ikke politisk bestemt, men vagtdækning, bedre støtte til demente og familie, flere sygeplejesker og kompetenceløft blev nævnt.

Fællestillidsmand Jette Vika Jørgensen gav et oplæg om hverdagen i den virkelige verden og der blev efterfølgende en god debat, som blandt andet vedrørte FOAs arbejdsforhold i ældreplejen og daginstitutionerne i Syddjurs Kommune. Desuden blev emner som flygtninge, udlicitering og frivillige en del af debatten.

Desværre var Forbundsformand Dennis Kristensen strandet i Kastrup Lufthavn, så han gik glip af en god debat og et godt mødet.

Senest redigeret den 20.01.2016 af Anna-Kathrine L. Hansen