Pressemeddelelse: Så flyver dragerne igen

Så flyver dragerne igen over Sønderborg

FOA i Sønderborg inviterer igen i år alle til at sætte drage op – eller blot at komme og kikke. Det sker den 21. september 2013.

En række menige medlemmer af FOA i Sønderborg vil nu med ”blæsende og højtflyvende hilsner” gentage succesen fra sidste år, ved at afholde endnu en stor dragefestival i Sønderborg, hvor alle fra hele landet nu inviteres med – enten til at bygge en drage, til at sætte en drage op eller blot at komme og kikke på.

Det sker lørdag den 21. september ved Vemmingbund Strand (i Broager).

”Vi er stolte over programmet, der nu omfatter både dragebygning, International Børnesolidaritet, Broagerlands Dykkercenter, Søredningstjenesten og brandbus fra Sønderborg Brand og Redning. Der vil være noget for enhver smag, og især for børnefamilierne,” siger pædagogmedhjælper og fællestillidsrepræsentant Gitte Mikkelsen fra FOA i Sønderborg.
Gitte Mikkelsen er en af flere håndfulde aktive medlemmer af FOA, der de sidste par år har arbejdet på at arrangere dragefestivalen.

”Meningen er, at vi skal have en forhåbentlig blæsende, men også forrygende og sjov dag.
Vil folk have en faglig snak, så kan vi også klare det. Men ellers er det med at nyde himlen, som vi håber bliver en stor levende reklame for både Sønderborg og Sønderjylland,” siger Gitte Mikkelsen.

FOA sætter flere præmier på højkant, blandt andet til den flotteste hjemmelavede drage.

Dragefestivalen vil blive åbnet af FOAs forbundsnæstformand Mona Striib og Jørn Lehmann Petersen, medlem af byrådet i Sønderborg. Sønderborg Pipes and Drums trækker op. Fra scenen vil Michael Vogensen med Band og The Juice Dudes akkompagnere de flyvende drager.

"Alle er velkomne. Og selvom man ikke er fortrolig med dragerne, så er der også mange aktiviteter bl.a. tombola, hobbyudstillere og ansigtsmaling” siger Gitte Mikkelsen.

Festivalen holder åbent fra kl. 9.00 til 17.00. Åbningen sker kl. 10.00.

Kontaktinformation:

Fællestillidsrepræsentant Gitte Mikkelsen: Telefon 27 90 38 38