Lønsikring - behold det meste af din løn, selvom du mister jobbet

Kan du få økonomien til at hænge sammen, hvis du mister dit job? Risikerer du at skulle ændre dit liv markant, hvis du kommer på dagpenge?

Som medlem af FOA og FOAs A-kasse har du mulighed for at forsikre dig mod at gå væsentligt ned i indtægt med en FOA Lønforsikring, hvis du skulle blive opsagt eller på anden måde blive ufrivilligt ledig.

En lønforsikring er for dig, der gerne vil have tryghed i hverdagen og vide, at du er sikret økonomisk, hvis du bliver opsagt fra dit job.

Hvis du bliver ledig vil nedgangen i indkomst ofte have store konsekvenser. Derfor har FOA i samarbejde med Alka lavet en lønforsikring, som giver økonomisk tryghed. Sammen med dagpengene kan du med lønforsikringen sikre dig op til 80% af din løn ved ledighed.

Lønforsikringen er til den helt rigtige pris, og så kan du trække indbetalingerne til lønforsikringen fra i skat.

Kontakt Alka Forsikring

Bliv klogere på lønforsikringen, der kan tegnes hos Alka fra 15. oktober 2024:

En individuel lønsikring, der dækker mod ufrivillig ledighed

Dagpenge+ ophører

Dagpenge+ findes ikke længere, fordi PenSam Forsikring er blevet solgt. Der er lavet en ny aftale om et lønforsikringsprodukt hos Alka.

Bliv medlem af FOA

Er du truet af opsigelse har du en stærk fagforening i ryggen, der kan hjælpe med rådgivning eller deltage i din tjenstlige samtale, hvis du ønsker det. Er du opsagt, tjekker vi om alle regler er overholdt og hjælper dig til en erstatning, hvis du er uretmæssigt fyret. Og melder du dig ind i FOAs A-kasse, kan vi hurtigt hjælpe dig i job igen.