Landsdækkende kampagne sætter fokus på tillidsrepræsentanter
I ugerne 35 og 36 deltager FOA igen i den landsdækkende kampagne "TR i OK-fagforeninger". Brug kampagnen som en særlig anledning til at hilse på unge og nye kolleger og invitere dem til at blive en del af FOA.
Tillidsrepræsentanten er én af de mærkbare og unikke fordele ved at være med i en OK-fagforening som FOA.
Det er hovedbudskabet i kampagnen "TR i OK-fagforeninger", som FH (Fagbevægelsens Hovedorganisation) endnu engang ruller ud i hele landet fra den 30. august til den 12. september.
Vi håber, at du vil bruge kampagneugerne som en særlig anledning til at hilse på unge, nye og uorganiserede kolleger. Og ikke mindst invitere dem til at blive en del af FOA og det faglige fællesskab.
Hvad er det vigtigste, som kollegerne skal vide om at have en TR?
Når du taler med dine unge eller nye kolleger om, hvad du som TR fra en OK-fagforening kan hjælpe med, så er det en god idé at give konkrete eksempler.
Du kan blandt andet fortælle, at en TR fra en OK-fagforening kan:
• Tjekke, om du får den rigtige løn og hjælpe dig med at forhandle løn
• Svare på spørgsmål om ansættelsesforhold
• Vejlede, hvis du ikke trives eller bliver sygemeldt
• Arbejde for, at du og dine kolleger får et stærkt arbejdsfællesskab, hvor I har medindflydelse og et godt arbejdsmiljø.
Kampagne-materialer fra din lokalafdeling
Der bliver udviklet en lang række materialer til kampagnen, blandt andet argumentationskort, som du allerede nu kan finde her:
Argumentationskort, som du kan bruge, når du skal forberede dig til snakke med dine kolleger
Spørg i din lokale FOA-afdeling, om jeres arbejdsplads er en del af kampagnen, og om de har trykte materialer, som du kan dele ud til dine kolleger.
Når vi kommer tættere på kampagneugerne, kan du blandt andet finde videoer på FH's hjemmeside, som du kan dele med dine kolleger.
FH's (Fagbevægelsens Hovedorganisations) hjemmeside
Jo flere materialer vi får ud på arbejdspladserne, og jo flere samtaler om fordelene ved at have en tillidsrepræsentant vi får sat i gang, desto bedre.
De unge og nye kolleger på FOA-arbejdspladser fortjener at opleve de mange mærkbare fordele ved at have en tillidsrepræsentant, der går forrest sammen med FOA.
Kampagnen kommer også ud i bybilledet i outdoor-reklamer, annoncer på nettet, i radioen, biografer, på YouTube og Facebook mv.