Vi skal løfte ligheden i Danmark
Særlig for tillidsvalgte

'Mere lighed løfter os alle' - ny FOA-kampagne lanceret i dag

Med FOAs nye kampagne 'Mere lighed løfter os alle' ønsker FOA bl.a. være med til at sikre mere løn til FOAs medlemmer ved overenskomstforhandlingerne. Kampagnen vil køre frem mod OK24.

Der vil være tre kampagneperioder, hvor der er en synlig kampagne i eksterne medier frem mod OK24. Den første kampagneperiode starter 1. marts og kører 4 uger frem.

I første kampagneperiode sættes der fokus på den voksende ulighed i Danmark. FOA har et ønske om at løfte ligheden i Danmark, og med det menes, at vi skal løfte lønnen for dem, der tjener mindst. Men vi skal også løfte ligheden inden for pension, sundhed og uddannelse. Og ikke mindst ønsker vi at få løftet anerkendelsen af de jobs, der sikrer omsorg, sundhed og pleje. For FOA tror på, at ”Mere lighed løfter os alle”.

Kampagnen vil være synlig i biografen, radio, bannerannoncer, avisannoncer, sociale medier, på Nettoplakater og i DSB magasinet Ud & Se.

Vi håber, du vil være med til at dele kampagnen på de sociale medier. Det kan du gøre fra FOAs Facebookside.

Du kan læse mere om kampagnen, se kampagnevideoen, høre forbundsformandens bevæggrunde for kampagnen, se fakta om lønninger og forbrug og tage testen om ulighed på foa.dk/mere-lighed