Velfardstalent2022

Nu skal velfærdens talenter findes, og du kan hjælpe

Med ’Velfærdens Talent 100’ hylder PenSam og FOA for sjette år i træk landets største velfærdstalenter. Har du en kollega på 36 år eller derunder, der fortjener at blive hyldet, kan du indstille vedkommende.

Af Jacob Kabel

De løber en ekstra mil for både kolleger og borgere. De løfter velfærden i Danmark både nu og i fremtiden. Og så har de det til fælles, at de alle er 36 år eller yngre. Velfærdens talenter skal hyldes, og du kan indstille én eller flere kandidater via linket længere nede i teksten.

Lasse Månsson Løfgren, der er teknisk serviceleder i Gladsaxe Kommune, er én af de 100, der blev hædret sidste år:

”Anerkendelsen kan godt blive glemt i hverdagen, men det er superfedt at vide, at det, man gør, har en stor betydning for andre. Det her er et skulderklap, jeg virkelig har været stolt af,” siger han.

Alle kan indstille et talent, der arbejder inden for FOAs fag, så spred gerne ordet til kolleger, borgere pårørende, ledere og andre. Som tillidsvalgt kan du for eksempel bruge kampagnen som en indgang til at tale med kollegerne om, hvad FOA gør for medlemmerne, og dermed kan det have en organiserende virkning.

Indstil din favorit allerede i dag

Der blev åbnet for indstillinger den første februar, og vinduet er åbent helt frem til den femte april. For at blive indstillet til hyldesten, kræver det, at man opfylder følgende kriterier:

• Man arbejder inden for FOAs områder
  • Man er højst 36 år
  • Man fortjener at blive anerkendt

Som tillidsrepræsentant kan man for eksempel bruge sin TR-app til at slå nuværende medlemmer op for at danne sig et overblik sine kollegers aldre. De kolleger, der har rundet de 36 år, må se i øjnene, at de ikke  kan kåres som ’talent’ i denne sammenhæng. Til gengæld kan de indstille talenter, der fortjener anerkendelsen.

Når indstillingsfristen er udløbet den femte april, vil et dommerpanel, bestående af repræsentanter fra PenSam og FOA, gennemgå samtlige indstillinger, og her vil der blive lagt vægt på den skriftlige begrundelse for den nomineredes faglighed.

Alle vindere bliver hyldet på Christiansborg den 24. maj 2023, hvor de modtager et diplom og et magasin med alle 100 talenter.

Hvis du har brug for plakater, postkort eller andet grafisk materiale, kan du tage fat i din lokale FOA-afdeling. Eventuelle øvrige spørgsmål kan rettes mod Nikita Santosh Chawla på niki@foa.dk.