Forhandlingerne om OK18 er gået ind i sin afgørende fase

En eventuel konflikt rykker tættere på. Derfor er det også vigtigere end nogensinde, at vi formår at holde presset, og slå fast, at vi stadig står sammen om en løsning for alle.

Torsdag den 12. april minder vi arbejdsgiverne om, at kravet om en løsning for alle ikke kun kommer fra de forhandlere de sidder overfor i Forligsinstitutionen.

Tværtimod - over hele landet, på tværs af fag og arbejdspladser, er vi er en historisk bred gruppe af offentligt ansatte, der vi vil en aftale, der sikrer ordentlige løn- og arbejdsvilkår.

Derfor opfordres alle offentligt ansatte og folk der bakker op om de offentligt ansatte, til at mødes med deres kollegaer kl. 11.55 torsdag dem 12. april, og tage et fællesbillede, der derefter deles på de sociale medier for at vise, at vi vil en løsning for alle.

Jo flere der er med, jo stærkere et signal sender vi.

Sådan her gør du:

Forberedelse:

• Informer dine kollegaer om eventen. Bed dem alle om at møde kl. 11.55 torsdag d. 12. april på et udvalgt sted, fx foran eller på arbejdspladsen. Det er lige meget hvor mange eller få I er på arbejde - det vigtige er at vise, hvor mange forskellige mennesker vi er, der bakker op.
  • Print skilte med EN LØSNING FOR ALLE til dine kollegaer og skriv på skiltet hvilken arbejdsplads og by I kommer fra.

Tag billedet:

• Stil folk tæt sammen om bed dem holde skiltene foran deres brystkasser, så det ikke dækker ansigterne. Når I skal tage billedet så sørg for, at den der tager billedet, står med solen i ryggen. • Tag billedet med en mobiltelefon og del med det samme billedet på Facebook og Instagram og brug #Enløsningforalle

Spred billedet:

• Bed dine kollegaer om også at dele billedet. Hele Facebook vil svømme i billeder af folk der er en del af EN LØSNING FOR ALLE! Når I deler billedet, så husk at skrive hvilken arbejdsplads og hvilken by I kommer fra.

Tilmeld dig gerne eventen på Facebook her