$name

April 2005

Lederen
Giv medarbejderne fair flay ved kommunalreformen!
Mange af fagforeningens medlemmer bliver berørt af kommunalreformen 1. januar 2007. Det gælder først og fremmest de ansatte i Københavns Amt og H:S, som bliver en del af den ny Region Hovedstaden.

Sejren er vor
Bedriftssundhedstjenesten (BST) Københavns Kommune blev reddet, da SF's forslag blev vedtaget i Borgerrepræsentationen..
Der var spænding til det sidste. Fra at være sikker på at BST blev reddet, til at se et flertal, der smuldrede, endte det godt.

En modig beslutning
En sejr til os og til arbejdsmiljøet. Jeg synes, at det er modigt af de politikere, der har rettet deres beslutninger ind efter, at de har lyttet til vores argumenter. Ordene er Vibeke Jensens, fællestillidsrepræsentant i Københavns Kommune, og de falder efter at Borgerrepræsentationen har vedtaget at bevare BST.Men ærgerligt, at der gik kludder i finansieringen.

OK 2005
Når du sidder med dette blad, kender du resultatet af urafstemningen, og du ved, om du har fået en ny overenskomst.

FOA grupper frygter fremtiden
Plejepersonalet på Amager Hospital frygter for deres job, efter at ledelsen har indført ansættelsesstop for deres grupper.
- Vi kan kun opfatte ansættelsestoppet som en afvikling af vores faggrupper, siger Pernille Suksdorf, social- og sundhedsassistent.

Når hjerneskaden er et skjult handikap
En erhvervet hjerneskade efter en blodprop eller en hjerneblødning er ikke altid synlig, og det giver ofte støj på linjen i kommunikationen.
Foreningen Hjernesagen tilbyder målrettet to dages kurser til blandt andre social- og sundhedshjælpere.

Tilbage til infoa 2005