FOA forhandler lønnen

”Jeg bruger min pædagogiske viden, hver dag i mit arbejde som social- og sundhedshjælper”

Med den pædagogiske grunduddannelse bag sig, blev Nouhad indstillet til en lønstigning af sin fællestillidsrepræsentant i Helsingør Kommune Margit Koch.

”Det virker oplagt, at indstille Nouhad til mere i løn, da hun har gennemført en faglært uddannelse, som hun bruger i hverdagen og som er et tillæg til hendes uddannelse som social- og sundhedshjælper. Det er jeg også glad for, at arbejdsgiver var enig i, og at vi hurtigt er blevet enige om en lønstigning til hende”, fortæller Margit, der forhandler løn for alle social- og sundhedsansatte i kommunen. ”Det var fedt, at forhandle for Nouhad, fordi hun havde gjort sig umage med sine argumenter på kompetenceprofilen som, hun havde udfyldt til brug ved forhandlingen, så ledelsen kunne se, at hun bruger sine kompetencer i sit arbejde. Det kommer særligt til udtryk i hendes arbejde med mennesker med demens”.

Selv fortæller Nouhad, at hun har mange kurser, og viden at forhandle løn på baggrund af, men at hun er glad for, at man har set og anerkendt, at hun bruger sin pædagogiske viden i sit fag.

”Jeg bruger jo min pædagogiske viden, hver dag, som social- og sundhedshjælper”.

Nouhad kan se frem til at få udbetalt 2 løntrin mere, svarende til 577 kr. om måneden, sammen med sin løn i december.

Selv om Nouhad Allerede med januar lønnen stiger igen, så glæder hun sig til, at der skal forhandles for hende næste gang, hun har nemlig mange kompetencer, som er guld værd. Og til den tid vil hendes fællestillidsrepræsentant stå klar igen.

Et medlemskab af FOA Nordsjælland betaler sig.

Allerede aftale lønstigninger er:

• 1. januar 2020
  • 1. april 2020