Læs op Udskriv Kompetencer og faglighed for pædagogiske assistenter Pædagogiske assistenter: Dimittend fra den ordinære uddannelse. De faglige kompetencer er grund kompetencer i kraft af uddannelsen. Personlige: Vise lyst og evne til: at samarbejde med kolleger at være omgængelig at man interesser sig for arbejdet at bruge det der er lært gennem uddannelsen Faglige: kendskab til pædagogiske tiltag og udvikling på området bidrage med faglige input i det faglige pædagogiske fællesskab og profession idræt og bevægelse sundhed og trivsel planlægning og udførelse af aktiviteter i forståelse for børnenes udvikling evaluering/refleksion af sine tiltag og anvender inkluderende og anerkendende pædagogik respekt og anerkendelse af brugernes behov dokumenterer og formidler pædagogisk praksis systematisk iagttagelse omsætte pædagogisk teori til praktisk anvendelse forældresamarbejde ved at bidrage til dialogen om det enkelte barn og ved at formidle pædagogiske overvejelser overfor forældrene Merit-uddannet (GVU). Svarer til en assistent med erfaring. Se derfor under de efterfølgende punkter vedr. erfaring. Udvikling inden for de første 3 år Personlige: lyst til at lære mere om børn og pædagogik interesse for at vise, bruge og udvikle sine særlige kvalifikationer engagerer sig i forhold til snakke i det daglige, på stuemøder og på personalemøder, særligt om praktisk pædagogik som de er uddannet i. Faglige: uddannelsen er suppleret med erfaring i arbejdet har opnået vigtig erfaring i samarbejdet med forældrene tager ansvar over en bred kam bidrager til vidensdeling kender sine styrker i arbejdet Yderligere udvikling frem til og efter 6 års erfaring Personlige: lyst til kurser og uddannelse lyst til nye udfordringer lyst til ansvar Faglige: rutineret i arbejdet med praktisk pædagogik rutineret i samarbejde med forældre tager også ansvar overfor nye og urutinerede kolleger er en bærende kraft på institutionen